مهارتهای رفتاری

1. هرگاه همسرتان برای شما کاری انجام داد از وی تشکر کنید، حتی اگر این کار کوچک بود یا وظیفه اش باشد . سپاسگذاری از همسر سبب می شود احساس نشاط ورضایت داشته باشد وهمسرتان نیز برای خدمت به خانواده انگیزه بیشتری بیابد.

2. اگر از همسرتان انتظاری دارید ، با مهربانی باوی در میان بگذارید وهیچ گاه وی را مجبور به انجام کاری نکنید؛ زیرا روابط بین شما پرتنش خواهد شد.

3.  به جای اینکه بگویید«چه نمی خواهید» ، مهربانانه بگویید «چه می خواهید» اگر شما به همسرتان بگویید «چه نمی خواهید» ،چه بسا او در نیابد که در عوض چه باید بکند، ولی وقتی تقاضای مثبت خود را ابراز نمایید ، همسرتان به روشنی نیاز شما را در می یابد. البته انتظار نداشته باشید تقاضای شما کاملا بر آورده شود . برای این منظور ، نظر همسرتان را نیز جویا شوید تا تقاضای شما را تا حد امکان برآورد.

4. گاه در مورد احساسات وآرزوهایتان با همسرتان صحبت کنید تا روابط شما صمیمانه تر گردد.

5. اگر پیشتر نظر خود را در مورد موضوعی به همسرتان گفته اید ، اگر لازم می دانید ، آن را تکرار کنید . از به کار بردن جملاتی مانند « تو که می دانی» یا «ده بار تا حالا گفتم» نیز بپرهیزید ؛ زیرا این جملات، انتقادی به نظر می رسد وهمسرتان را به پاسخی دفاعی وا می دارد.

صفحات: 1·

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.