درمان افسردگی


تاثیر مشكلات روانی برجسم را حضرت علی علیه السلام با تعبیر ساده و زیبای چنین بیان می فرماید: كسی چیزی را در دل پنهان

نكرد جز آنكه در لغزش های زبان و رنگ رخساره اش آشكار خواهد شد.

جلب رضایت الهی كه در سایه ی خداوند آرامش الهی برای فرد فراهم خواهد شد.حضرت علی می فرماید:رضایت خداوند مایه ی آرامش و رحمت است.در واقع با انجام وظایف و تكالیف و استفاده از استعدادها و نیروهای خدادای رضایت خدا حاصل می شود و رضایت خدا از بنده، رضایت بنده را به همراه داشته و موجب آرامش او می گردد.

ایجاد زمینه و بستر مناسب برای برقراری ارتباط های صحیح و متعالی كه از نیازهای اساسی زنان است. حضرت علی می فرماید: روابط خود را با افراد با شخصیت و اصیل و خاندان های صالح و خوش سابقه برقرار ساز و پس از آن با مردمان شجاع و سخاوتمند و افراد بزرگوار چرا كه آنها كانون گرم و مراكز نیكی هستند.

-  توجه كردن به سخنان آرامش بخش و موعظه های روان آسا. حضرت علی می فرماید:همانا این دل ها همانند بدنها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها ، سخنان ساده حكمت آمیز را بجویید.

-  صبر و استقامت در برابر ناملایمات به خاطر عشق به خدا موجب آرامش روانی می گردد. حضرت می فرماید:آنگاه كه خداوند جدیت و استقامت و صبر در برابر ناملایمات به خاطر محبتش و تحمل ناراحتی ها از خوف وخشیتش را در آنها یافت، از درون حلقه های تنگ بلارته نجاتی برایشان گشود و ذلت را به عزت و ترس را به امنیت و آرامش تبدیل كرد. بنابراین یكی  از راه های درمان افسردگی  و ایجاد آرامش روانی، صبر و شكیبایی در برابر ناملایمات است.

 

زن در نهج البلاغه . سمیه محمدی سنگ چشمه

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.