موضوع: "مذهبی"

مخلص خدا

ترور بزرگ مردی دیگر….شهادت، افتخار بزرگ مردان است…

 

امروز دلها گرفته باز هم بهترین عزیزی از بین ماکوچ کرد و به درستی که خوشا به سعادت خودشان و افسوس به منه حقیر که اگر نتوانم راه این بزرگان را ادامه دهم آن هم در تبلیغ دین اسلام .

چقدر زیبا عاشق به دیدار معشوق خود میرود آن هم که تمام مردم جهان به آنها غبطه میخورند و وعده خداوند همیشه محقق می شود اگر ما لیاقت داشته باشیم و جزمحبت خداوند وپیامبران و ائمه (علیه السلام) در قلب هایمان کسی دیگر وارد نکنیم .

شهید عزیز ما دکتر محسن فخری نژاد.راهتان پاینده و شهادتتان گوارای وجودتان سلام ما یتیمان را به سردار دلها که پدر یتیمان بود برسان به خصوص مولایمان امیرالمومنین (علیه السلام)و فرزندش ابا عبدالله حسین ( علیه السلام).

 

تلاش در راه اجرای فرهنگ دینی

1. ایجاد وحدت و هم دلی 

روحانیت باید با گفتار و کردار خود به مردم درس گذشت وصلح بدهد وبا رعایت عدالت و انصاف ، به اصلاح و حل اختلاف میان گروه ها و افراد خانواده ها بپردازد. 

2. دفاع از مستضعفان 

یکی از امتیازهای روحانیت شیعه ، استقلال کامل و متکی نبودن آن به حکومت هاست . 

اگر حمایت از مستضعفان از اندیشه ی روحانیت فاصله بگیرد ، دنیا طلبی در اندیشه ی عالم شیفته ی دنیا رخنه می کند ، اهداف و ارزش های وی را تغییر می دهد و برای دسترسی به آنها ، زبان و رفتارش را به خدمت می گیرد.

ادامه دارد…

 

                                                                                                                صیانت. فصلنامه علمی ،فرهنگی،حقوقی و اجتماعی

نگاهی به برخی کارکردها وآسیب های متوجه روحانیت

پاسداری از دین: بدون وجود کارشناس ونگهبان دین پس از مدتی چیزی از دین باقی نمی ماند و به شدت تحریف می شود .

از آنجا که دین اسلام دین خاتم است ،وباید تا قیامت حفظ شود واز تحریف دور بماند وظیفه ی پاسداری از دین و تبیین تفسیر آن در دوره ایی برعهده پیامبر اعظم (ص) بود و پس از ایشان به پیشوایان معصوم (ع) سپرده شد.

در دوران غیبت این وظیفه ورسالت سنگین بر عهده ی روحانیت نهاده شده است ،بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در این زمینه می فرماید:

«دین اسلام را با همه ابعادش روحانیون حفظ کرده اند یعنی معارفش را روحانی حفظ کرده ،فلسفه اش را روحانی حفظ کرده ،اخلاقش را رو حانی حفظ کرده، و…

بدین ترتیب ،هرگاه بیم آن می رفت که گرد وغباری برگوهر دین بنشیند یا با خرافه درآمیزد و به نادرستی تفسیر شود عالمان دینی با تلاش طاقت فرسا ، اصل دین را خفظ می کردند و آن را در دسترس دیگران قرار می دادند.

 

                                                                                                 صیانت . فصلنامه علمی فرهنگی  حقوقی و اجتمایی 

سفارش به خواندن دعای ابوحمزه ثمالی در وقت سحر

فضیلت دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان

این دعایی است که وجود مبارک امام سجاد (ع) در تمام سحرهای ماه مبارک رمضان این دعا را می خواندند این دعای نورانی فرازهای گوناگونی دارد وجمله های متعددی دارد چون همه دعا کنندگان یک سطح نیستند بعضی مشکل خوف دارند و بعضی در مرجله رجا مشکل دارند بعضی دیگر مشکلات دیگر دامنگیر آنها شده است. لذا این دعای جامع برای همگان سودمند است . البته بحث های محوری این دعا همان مسیله توحید است .

 

 

بیاناتی از فرمایشات آیت الله جوادی آملی

 

سفارش به خواندن دعای ابوحمزه ثمالی در وقت سحر

فضیلت دعای ابوحمزه ثمالی در ماه مبارک رمضان

بیدار باشند واین دعای نورانی را قرايت کنن.

 

1 2