وقت نمازاست (2)

بلکه به این گونه امر قانع نیستند واز آنها، توقع زهدوبی اعتنایی به زخارف دنیوی ودوری از پست ومقام وجاه وثروت وغیره دارند واین توقع آنها به حق است ، زیرا که پیامبران وامامان (علیه السلام) چنین بودند، واز میان 124 هزار پیامبر (علیه السلام) و14معصوم (علیه السلام) لا اقل یک نفر را نمی توان نام برد که چنین نبوده است پس تو ای طلبه عزیز ، اگر خدای نکرده این پنج مورد را انجان نمی دهی ، به چه کسی اقتدا کرده ای؟ 

آیا غیر از این است که تو، دنبال رو پیامبران وامامان (علیهم السلام ) هستی ؟ پس با توکل به خدا وتوسل به اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) آنچه را که وظیفه یک طلبه وروحانی است انجام بده ، ودر سختی ها دو رکعت نماز بخوان واز وجود مقدس امام زمان(عج) کمک بگیر.

بدان که در طول تاریخ ، انواع واقسام حکومت ها ، مانند پادشاهان ، امپراطوری ها ،دیکتاتوری ها، ارتشی ها ونظامی ها ، ریاست جمهوری ها، دمکراسی ها، کمونیست  ها ، به قدرت رسیدند ورفتند وثابت کردند که هیج کدام نمی توانند آن طور که شایسته است حکومت کنند وامروز نوبت حکومت علمای اسلام وشیعیان علی مرتضی (علیه السلام) است وسعی کن چنان رفتاری داشته باشی که قلب مقدس امیرالمومنان علی (علیه السلام) وامام زمان (عج) از تو راضی وخشنود باشد.

البته لازم بهذکر است که مقداری بیشتر از این پنج مورد ذکر شده یعنی نماز اول وقت، دعاها وزیارت های وارده وتلاوت قرآن را می توان اضافه کرد ، بدون اینکه به درس وبحث وتعلیم وتعلم صدمه بزند، مانند: 

1- خواندن تعقیبات نماز های واجب که در مفاتیح الجنان آمده است.

2- خواندن دعای کمیل در هرشب جمعه، ودعاهای ندبه در هر روز جمعه ودعای توسل 

3- خواندن نماز اول هر ماه 

4- خواندن نماز غفیله بعداز نماز مغرب

5- زیارت جامعه

6- خواندن نافله های صبح وظهر وعصر ومغرب وعشاء

بدیهی است که بیش از موارد فوق ، اگر به دروس طلبگی صدمه بزند ، سزاوار نیست انجام گیرد، بلکه باید به نحوی برنامه ریزی کرد که باعث خستگی آدمی نشود.

 

مشاهده در کتاب آفات الطلاب آیت الله مجتهدی تهرانی( پیرامون مبحث قبلی)ص 150 تا151

  • نظر از: يحيي زاده
    1395/03/29 @ 03:59:59 ق.ظ

    يحيي زاده [عضو] 

    با سلام و عرض ادب

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.