لزوم اطاعت از رهبر


1- در هنگام وقوع فتنه هر که بتواند خود را به اطاعت خداوند عزوجل وادارد باید چنان کند . اگر از من اطاعت کنید به خواست خدا شما را به سوی بهشت خواهم بردهرچند با سختی وتلخکامی همراه باشد.

2- اما فلان زن[عایشه] را اندیشه ی زنان دامنگیر شد ، وکینه در سینه ی او همچون دیگ آهنگران که به جوش می آید ، جوشیدن گرفت ، واگر او را فرا می خواندند تا آنچه با من انجام داد با دیگری کند، نمی کرد. با این همه حرمت نخستین او باقی است ، وحسابش با خداوند است.

ره آورد ایمان

3- از این سخن است : ایمان روشن ترین راه ، وتابناک ترین چراغ است. به واسطه ایمان است که به کارهای شایسته می توان راه برد، و به کارهای شایسته است که ایمان افراد دانسته می شود . ایمان بنای علم را آباد می کند ، وعلم آدمی را از مرگ می هراساند، ومرگ دنیای آدمی را به پایان می برد، وبا دنیا آخرت به دست می آید، وبا قیامت بهشت به پرهیزکاران نزدیک، ودوزخ برای گمراهان نمایان می گردد. وبا قیامت بهشت به پرهیزکاران نزدیک، ودوزخ برای گمراهان نمایان می گردد. مردم به ناچار با قیامت روبرو می شوند، ودر میدان مسابقه ی آن شتابان به سوی آخرین منزل می تازند.

 

مشاهده در کتاب نهج البلاغه از کلام امیرالمومنین(علیه السلام)- علی شیروانی- خطبه 156- ص321

  • نظر از: نورالهدی
    1395/04/08 @ 04:03:40 ب.ظ

    نورالهدی [عضو] 

    باسلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    واینکه عکس های قشنگی رومیذارید،لذت بردم

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.