ثمره اعتقاد به قدرت الهی

وقتی که مطلب الهی شد ، دیگرخوف از قدرت ها د(نیست) هیچ قدرتی مثل قدرت خدا نیست.

خوف از قدرت ها کسانی باید داشته باشند که اعتقاد به خدای تبارک وتعالی ندارند. مسلمین، مومنینی که اعتقاد دارند به مبدا قدرت ، اینها از قدرتها نباید بترسند.

پیغمبر اکرم (ص) که ایمان به قدرت مطلق خدای تبارک وتعالی داشت، در صورتی که عددشان کم

بود وچیزی نبود وفقیر هم بودند ، از همین فقیرهای بیچاره بودند، لکن قدرت ایمان داشتند وقیام

کردند وقدرتها را یکی بعد از دیگری شکستند وهمه را دعوت به توحید کردند ، توحید را در جامعه رشد دادند، ودر یک زمان کمی ، مسلمینی که در جنگ وقتی که می رفتند چند نفرشان یک شتر داشتند ، در یک جنگ -مثلا - مهمی شاید ده تا اسب داشتند، نداشتند چیزی ،ده تا شمشیر داشتند ، چند نفرشان یک شترداشتند، مع ذلک چون قوت ایمان دادشتند دو تا امپراتوری  را در یک ظرف کمی ، یک امپراتوری  روم را که آن وقت مهم  بود، یکی هم ایران که مهم بودند - این دو تا امپراتوری آن وقت در دنیا مقدم برهمه بودند- آنها را شکستند وغلبه بر آنها کردند و اسلام را برد ند تا روم  و تا - عرض بکنم که - اروپا هم رساندند. عمده همان روح ایمان است که بر انسان باید چه باشد .

این قدرتهایی که الان ما مواجه با آنها هستیم هی می ترسانند آدم را از اینکه ابرقدرتها هستند ! شوروی هست ، امریکا هست ، انگلستان هست. صحیح است، اینها قدرتهایشان زیاد است، لکن قدرت یک ملتی که حق می گوید، که برای خدا قیام کرده است ، می خواهد که مملکتش مملکت اسلامی باشد نه اینکه مملکت مملکتی باشد که صورتش صورت اسلام و واقعش برخلاف.

مشاهده شده درصحیفه امام جلدپنجم ص37

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.