بندگی در بستر فکر واندیشه


 

گسترده ترین وعمیق ترین بستر برای بندگی ، فکر واندیشه انسان است که از این طریق می توان به قرب حق تعالی نایل گشت.در مورد ابی ذر غفاری آمده است که بیشترین عبادت عبادت وبندگی اش در میدان تفکر واندیشه بود. نگاه صحیح به عالم هستی وخوش بین بودن به آن، عبادتی است که زیر بنای عبودیت وبندگی در اخلاق ورفتار می گردد.

خداوند را زیبا وبدون نقض وعیب دیدن ، همان تسبیحی است که موجودات به آن مشغول هستند؛ فکر واندیشه را خرج خدا کردن ونگاه به او وهمه چیز را در او دیدن ، عبادتی بزرگ است که انسان را از مشغول شدن به غیر خداوند که موجوداتی فقیر وتوخالی هستند باز می دارد. صراط مستقیم فکر، چشم دوختن به اوست وبا دیدن موجودات که آیات الهی هستند دیواری عمیق تر نسبت به خداوند رقم زدن است.

نگاه خوش بینانه نسبت به خداوند ، اورا عادل وحکیم دانستن است که هیچ موجودی را بی دلیل وحکمت نیافریده وبه بهترین شکل او را خلق کرده است ؛ از کوچک ترین موجودات تا عظیم ترین آنها دارای پرونده قطور از حکمت وزیبایی است ؛ از تک تک سلول ها گرفته تا پشه ای که گاهی به عنوان مزاحم تلقی می شود وتا حیوان های عظیم الجثه خشکی ودریا وتا خلقت آسمان و زمین.

 

 

مشاهده از کتاب بهشت بندگی در عصرغیبت - سیدخلیل حسینی - ص129تا130

  • نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1395/04/20 @ 09:44:25 ق.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    خدایا کمکمون کن بنده ای شایسته باشیم

  • نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1395/04/19 @ 09:04:36 ق.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    خوب بود ممنون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.