خوبی کردن به همسر

الف) احسان وخوبی به همسر 

از مسایل اساسی در تعامل بین همسری ، احسان ونیکی کردن استکه می تواند عواطف مثبت همسر را برانگیزد ومودت وصمیمیت را به وجود آورد ودر نهایت ، رضایت زناشویی وپایداری خانواده را به ارمغان بیاورد.

معنای احسان

احسان وپاداش، نزدیک به نظر می رسند در حالی که معنایی متفاوت دارند ونباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت . احسان یعنی نیکی ابتدایی وغیر مشروط. پاداش با احسان دو تفاوت اساسی دارد. نخست این که در پاداش ، صحبت از نعمت آینده است ودر احسان ، صحبت از نیکی گذشته وحال است . وقتی خوبی را نسبت به زمان حال بسنجیم ، گاهی مربوط به گذشته تاحال است وگاهی مربوط به آینده است . خوبی گذشته تا حال ، محبت را در انسان برمی انگیزدوخوبی که در آینده خواهد آمد ، طمع را در انسان برمی انگیزد. دوم این که احسان ، ابتدایی وغیر مشروط به رفتار خاصی است ، اما پاداش ، مشروط به رفتار خاصی است که انتظار آن می رود. بنابراین ، مراد انسان ، نیکی ابتدایی وغیر مشروط به همسر است که موجب برانگیخته شدن محبت در طرف مقابل می گردد.

 

مشاهده از کتاب کانون مهرورزی -عباس پسندیده-ص201-202

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.