موضوع: "اخلاق"

شرح زیارت جامعه کبیره

زيارت جامعه كبيره يكي از برترين زياراتي است كه با فقرات بلندش به اوج وجود ائمه اطهار(ع) نظر دارد و زمينه معرفت برتر و عرفان كامل تر را فرام مي سازد و نيز ادب حضور در فنا و آستان مقربان معصوم(ع) را به زائر مي آموزد.

معارف فراوان، عميق و گسترده اي در اين زيارت نهفته است كه به تشريح و تيين نياز دارد تا هم مقام حقيقي آن ذوات مقدس مبرهن و روشن گردد و هم ميزان تاثير و كارآمدي آنان در همه عوالم وجود و شئون هستي دانسته شود.

کتاب ادب فنای مقربان، کوششی در راستای همین هدف است که در پرتو کلمات گفتارها و نوشتارهای استاد جوادی آملی که با تسلط به مبانی فلسفی، عرفانی و تفسیری و نیز با دلباختگی به آن گوهرهای مقدس وجود یعنی ائمه اطهار (ع) همراه شده است از کمال و جمال خاصی برخوردار بوده و قطعا در مسیر معرفت و ارادت به آن شاخصه های الهی موثر و کارساز است.

زيارت از برترين موهبت‌هاي الهي است كه قلوب را جلا مي‌دهد و به سوي معبود مصروف مي‌دارد. «زيارت جامعه كبيره» يكي از برترين زيارات است، كه با فقرات بلندش به اوج وجود ائمه اطهار (ع) و بلنداي هستي آنان نظر دارد و زمينه معرفت برتر و عرفان كامل‌تر آن‌ها را فراهم مي‌كند.

معارف فراوان، عميق و گسترده اين زيارت به تشريح و تبيين نياز دارد تا هم مقام حقيقي آن ذوات مقدس مبرهن و هم ميزان تأثير و كارآمدي آنان در همهٴ عوالم وجود و شئون هستي، دانسته شود.

مخلص خدا

ترور بزرگ مردی دیگر….شهادت، افتخار بزرگ مردان است…

 

امروز دلها گرفته باز هم بهترین عزیزی از بین ماکوچ کرد و به درستی که خوشا به سعادت خودشان و افسوس به منه حقیر که اگر نتوانم راه این بزرگان را ادامه دهم آن هم در تبلیغ دین اسلام .

چقدر زیبا عاشق به دیدار معشوق خود میرود آن هم که تمام مردم جهان به آنها غبطه میخورند و وعده خداوند همیشه محقق می شود اگر ما لیاقت داشته باشیم و جزمحبت خداوند وپیامبران و ائمه (علیه السلام) در قلب هایمان کسی دیگر وارد نکنیم .

شهید عزیز ما دکتر محسن فخری نژاد.راهتان پاینده و شهادتتان گوارای وجودتان سلام ما یتیمان را به سردار دلها که پدر یتیمان بود برسان به خصوص مولایمان امیرالمومنین (علیه السلام)و فرزندش ابا عبدالله حسین ( علیه السلام).

 

تلاش در راه اجرای فرهنگ دینی

1. ایجاد وحدت و هم دلی 

روحانیت باید با گفتار و کردار خود به مردم درس گذشت وصلح بدهد وبا رعایت عدالت و انصاف ، به اصلاح و حل اختلاف میان گروه ها و افراد خانواده ها بپردازد. 

2. دفاع از مستضعفان 

یکی از امتیازهای روحانیت شیعه ، استقلال کامل و متکی نبودن آن به حکومت هاست . 

اگر حمایت از مستضعفان از اندیشه ی روحانیت فاصله بگیرد ، دنیا طلبی در اندیشه ی عالم شیفته ی دنیا رخنه می کند ، اهداف و ارزش های وی را تغییر می دهد و برای دسترسی به آنها ، زبان و رفتارش را به خدمت می گیرد.

ادامه دارد…

 

                                                                                                                صیانت. فصلنامه علمی ،فرهنگی،حقوقی و اجتماعی

اخلاق خانواده

مهارتهای رفتاری

1- به رابطه صمیمی میان خود وهمسرتان بسنده نکنید وبه او احترام بگذارید .احترام گذاردن به همسر موجب کوچک شدن شما نمی شود بلکه حق شناسی وصف ومودت شما را اثبات خواهد کرد . با این کار همسرتان احساس شخصیت می کند وبه زندگی دلگرم می شود .افزون بر این احترام به همسرتان سبب می شود که او در انجام مسیولیت هایش توانمندتر گردد. در ضمن او نیز احترام شما را حفظ خواهد کرد وبدین سان عزت نفس هردوی شما بیشتر خواهد شد.

2- به یاد داشته باشید شما هستید که می توانید همسر خود را نزد دیگران برارج یا بی مقدار کنید. بی شک هر جی بر ارزش او بیفزایید بر ارزش خود افزوده اید.

3- در قلب خود به همسرتان احترام بگذارید وآن را در رفتار خود نیز ابرازکنید وبه شخصیت . نظر.سلیقهوشغل او در خانه احترام بگذارید.

4- در غیاب همسرتان از او تعریکنید ودر جمع از او تمجید نمایید. …

فضیلت ماه مبارک رمضان از دید بزرگان

سیره عملی امام خمینی(ره)

امام توجه ویژه ایی نسبت به ماه رمضان داشتند وملاقاتهای خود را در این ماه تعطیل میکردند وبه دعا وتلاوت قرآن و… می \رداختند . ایشان می گفتند « خود ماه مبارک رمضان» کاری است.

ونیز ایشان در این ماه دگرگونی خاصی متناسب با این ماه در زندگی خود ایجاد می کردند به گونه ایی که این ماه را  سراسر به تلاوت قران مجید ودعا مشغول می شدند.

وتوجه ویژ ه ایی به نوافل داشتند وهرگز نوافل را ترک نمی کردند . 

نجف اشرف با آن گرمای شدید ماه مبارک رمضان را روزه می گرفتند وبا اینکه در سنین \یری بودند وضعف بسیار داشتند تا نماز مغرب وعشا را به همراه نوافل به جای نمی آوردند . افطار نمی کردند وشبها تا صبح نماز و دعا می خواندند..

 

سایت افق حوزه

شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

السلام علیک یا فاطمه الزهرا (سلام الله علیها):

فرا رسیدن ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بر فرزند ایشان حضرت صاحب زمان (عج) ونایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ایی و تمام عاشقان و دلباختگان ایشان تسلیت عرض مینمایم .